Deltagelse i Ridderennet

Publisert av Einar Eriksen den 28.06.23.

Både Ingebjørg og faren lider av en nevromuskulær sykdom som svekker balansen. De satser derfor sin idrettskarriere på langrennspigging, og begge trener i Lyn ski Para. Begge er deltagere i Ridderrennet. Ingebjørg deltok første gang i 2017 og har målbevisst forbedret sine resultater, og i år fikk hun 2. plass i sin klasse med ny personlig rekord på 28.14 over 5 km.

Ingebjørg er en ressurssterk ung dame som jobber med psykisk helse og selvmordsforebygging, og hun er tidligere nestleder og nå styremedlem i Foreningen for muskelsykes ungdom.

Ridderuken på BHSS er et gedigent arrangement og hadde i år deltagere fra 14 nasjoner. Det konkurreres i mange forskjellige øvelser. Uka avsluttes med Ridderrennet. Ridderrennet er et skirenn for syns- og bevegelseshemmede utøvere. Vår støtte til Ingebjørg er et bidrag til at hun kan delta i Ridderennet.

BHSS gir rehabiliteringstilbud til barn, ungdom og voksne med ulike diagnoser, funksjonsnedsettelse og funksjonsnivå. Et viktig mål er å sette søkelyset på muligheter framfor begrensninger.

BHHS ble etablert gjennom samarbeid mellom Erling Stordahl og sentrale myndigheter, og senteret ble finansiert av Lions basert på innsamlede midler i Lions Røde Fjær LRF aksjonen i 1966.

LRF-aksjonen arrangeres hvert 4-5 år og har resultert i over 400 mill i dagens pengeverdi. Aksjonen i 2022 resulterte i et bidrag på 26 mill kr til et nytt familie- og kompetansesenter på BHSS.