Fåbroparken Balløp 2022

Publisert av Einar Eriksen den 10.05.22. Oppdatert 13.06.22.

Vinnere tilføyd etter løpet 11.06.2022:

De 10 hovedpremiene er som følger:

1) Lodd nr 240 Anne Turi Hågå - koffert

2)   «     « 429 Ove Skara - Ullern trening, 10 timer

3)    «     «  84  Erika Blakstad - gavekort Woolland

4)    «     « 235 Fredrik Schaefer - gavekort Woolland

5)     «    « 164   Vibeke Nyvoll - gavekort Woolland

6)     «    « 133 Hilde G. Muller - Gåbil Møller

7)     «    « 435 Rasmus Simensen - lunsj for 2 Niwa

8)     «    « 292 Hilde Marie - Gavekort CC vest

9)     «    « 546 Tore Økseter - Gavekort CC Vest

10)    «    « 376 Saga Stensrud - Gavekort CC Vest

1. semifinale

Lodd nr  27 Erle Garaas - paraply

«    « 240 Anne Turi Hågå - førstehjelpsett

2. semifinale

Lodd nr 447 Gram - paraply

«     « 546 Tore Økseter - førstehjelpsett

Kjøp av lodd:

Lodd kan kjøpes fra denne nettsiden ved å trykke HER. Du kommer da rett inn i loddmodulen vår hvor du velger antall lodd. Betalingen skjer ved at du blir videreført i Vipps som automatisk registrer ditt navn. Du vil senere få tilsendt en bekreftelse som inneholder nummeret på ditt/dine lodd.

Lodd kan også kjøpes på CC Vest følgende lørdager: 2.6. og 9.6. Løpsdagen kan lodd kjøpes i Fåbroparken fra kl 1000.

Pris per lodd er kr 50.-

Hvor er Fåbroparken:

Løpet arrangeres for første gang lørdag 11. juni i Fåbroparken, derav navnet Fåbroparken Balløp. Du finner parken mellom byggene til Møller (Volkswagen og Audi) og de nye blokkene på Lilleaker Vest. Sagt på en annen måte, er det anlagt en park over Granfosstunnelen. Spennende er det å tenke på at under parken suser bilene og i parken skal det suse baller. Enklest adkomst er ned Carl Lundgrens vei som går parallelt med trikken, eller du kan følge gangveien oppover fra Lille CC Vest.

Arrangementet:

Fåbroparken Balløp er tuftet på de gode erfaringene som Lilleaker Lions har fra Lysakerelva Andeløp. Andeløpet trekker stadig flere tilskuere. Endene i andeløpet er i balløpet byttet ut med nummererte baller.

I gangveien i parken vil det bli laget en bane som er avgrenset med vant. Ballene slippes øverst i veien og følger banen nedover mot en sluse hvor en og en ball kommer inn i slusen for å avklare rekkefølgen i mål. Det blir innledende heat før det til slutt kjøres et finaleheat.

Lilleaker Skoles Musikkorps vil spille før og under løpet. Det vil være aktiviteter for de minste barna, kiosksalg og speakertjeneste som guider oss gjennom arrangementet.

Numrene på ballene samsvarer med numrene på loddseddel:

Hver enkelt ball har sitt spesifikke nummer. Nummeret på en kjøpt loddseddel samsvarer med nummeret på en ball. Kjøper av lodd får sitt/sine loddnummer som bevis. I de ulike heatene er det fellesstart, og rekkefølgen inn i slusen avgjør rekkefølgen i mål.  I de innledende heatene er det delpremier. Vinnerne av hovedpremiene kåres i finaleheatet. Ballene forblir Lilleaker Lions eiendom, og de oppbevares av Lions både før og etter løpet.

Premier:

Vinnerne blir kunngjort på denne hjemmesiden og på vår Facebook side Lions Club Lilleaker. Blir ikke løpet gjennomført gjøres en loddtrekning av premiene.