Fåbroparken balløp 2023

Publisert av Einar Eriksen den 14.05.23. Oppdatert 04.06.23.

04.06.2023 VINNERLISTEN

Løpet ble gjennomført i fint vær med underholdning av Lilleaker skoles musikkorps og KGB balett og dans. Vinnerne i løpet ble:

Kjøp av lodd:

Lodd kan kjøpes fra denne nettsiden ved å trykke HER. Du kommer da rett inn i loddmodulen vår hvor du velger antall lodd. Betaling skjer ved at du blir videreført i Vipps som automatisk registrer ditt navn. Du vil senere få tilsendt en bekreftelse som inneholder nummeret på ditt/dine lodd.

Lodd kan også kjøpes på CC Vest følgende torsdager: 25.5. og 1.6. Løpsdagen kan lodd kjøpes i Fåbroparken fra kl 1000.

Pris per lodd er kr 50.-

Hvor er Fåbroparken:

Løpet arrangeres i Fåbroparken, derav navnet Fåbroparken Balløp. Du finner parken mellom byggene til Møller (Volkswagen og Audi) og de nye blokkene på Lilleaker Vest. Enklest adkomst er ned Carl Lundgrens vei som går parallelt med trikken, eller du kan følge gangveien oppover fra Lille CC Vest. Se kart.

Arrangementet:

Fåbroparken Balløp er tuftet på de gode erfaringene som Lilleaker Lions har fra Lysakerelva Andeløp som trekker stadig flere tilskuere. Endene i andeløpet er i balløpet byttet ut med nummererte baller.

I gangveien i parken vil det bli laget en bane som er avgrenset med vandt. Ballene slippes øverst i veien og følger banen nedover mot en sluse hvor en og en ball kommer inn i slusen for å avklare rekkefølgen i mål. Det blir innledende heat før det til slutt kjøres et finaleheat.

Vi gleder oss over et godt samarbeid med Lilleaker Skoles Musikkorps, og korpsets yngste musikanter vil spille før og under løpet. Se bildet av de unge musikerne under fjorårets balløp.

Yngre elever fra KGB dans og ballett vil også underholde, og det vil være aktiviteter for de minste barna, kiosksalg og speakertjeneste som guider oss gjennom arrangementet.

Numrene på ballene samsvarer med numrene på loddseddel:

Hver enkelt ball har sitt spesifikke nummer. Nummeret på en kjøpt loddseddel samsvarer med nummeret på en ball. Kjøper av lodd får sitt/sine loddnummer som bevis. I de ulike heatene er det fellesstart, og rekkefølgen inn i slusen avgjør rekkefølgen i mål.  I de innledende heatene er det delpremier. Vinnerne av hovedpremiene kåres i finaleheatet. Ballene forblir Lilleaker Lions eiendom, og de oppbevares av Lions både før og etter løpet.

Premier:

Vinnerne blir kunngjort på denne hjemmesiden og på vår Facebook side Lions Club Lilleaker. Blir ikke løpet gjennomført gjøres en loddtrekning av premiene.