Fredsplakatkonkurransen 2022/23

Publisert av Einar Eriksen den 01.02.23.

Konkurransens mål er å fremme fredstanken. Tegnekonkurransen har nytt tema hvert år, og handler alltid om fred.  Roma Isabell Furuløkken fra 7. klasse på Montessoriskolen Lyse gikk til topps i Norge i årets konkurranse. Lilleaker Lions har i mange år vært ansvarlig for konkurransen i bydelen.

På bildet mottar hun premien, en sjekk på 1000 kr, fra distriktsguvernør Tore Lynau. Til høyre på bildet er Tom Erik Simensen som i mange år har vært ansvarlig for Lilleaker Lions gjennomføring av konkurransen lokalt. Tema for 2022/23 var "Lead with Compassion" som på norsk blir "Å lede med empati".

Romas tegning sendes nå videre til Lions Clubs Internationals hovedkontor i Oak Brook i USA, hvor den vil inngå i en konkurranse med alle øvrige lands bidrag.  1. premie i den internasjonale konkurransen er en reise for vinner og to familiemedlemmer til “Lions Dag med FN” i FN’s hovedkvarter i New York og en premie på 5.000 USD.

I tillegg mottok Romas klasse et gavekort på 5.000 kroner av guvernørrådsleder Yngve Lindgaard-Berntsen.  Beløpet skal gå til et formål som elevene, i samråd med sine lærere, beslutter.  Elever i 7. klasse fra over 200 skoler i Norge har deltatt. Bildet viser kontaktlærer Guri Haugstad med sjekken.

Lilleaker Lions gratulerer Roma og Montessoriskolen Lyse!