HJELP UKRAINA – GI TIL LIONS NORGES KATASTROFEFOND

Publisert av Einar Eriksen den 23.03.22. Oppdatert 26.04.22.

Krisen i Ukraina forverres fra dag til dag, og Europa står foran store utfordringer som kan bli langvarige. Samtidig opplever vi en bølge av positiv solidaritet og gavmildhet. Lions i mange land organiserer nå innsamlinger til Ukraina. Alle midler som innbetales til Lions Norges katastrofefond blir videreformidlet til LCIF, Lions internasjonale hjelpefond og vil gå uavkortet til formålet.

LCIF har lang erfaring i internasjonalt hjelpearbeid. De sørger for at hjelpen vi gir, svarer effektivt på behovene. For å sikre at riktig hjelp kommer frem til riktig sted, har Lions International organisert en egen internasjonal komite for å koordinere innsatsen.

I krig er kvinner, barn og eldre spesielt sårbare. Programmene til LCIF vil forsterke innsatsen mot menneskehandel, og Lions vil fortsette å være involvert i trygg transport av flyktninger.

Lions er blant de svært få frivillige organisasjonene uten noen faste kostnader trukket fra donasjonene. Hver krone går dit det trengs.

I Norge er det som nevnt Lions Norges katastrofefond som er ansvarlig for innsamling og videreformidling til LCIF. Så langt er det samlet inn mer enn to millioner kroner, og vårt nasjonale katastrofefond ga umiddelbart 300.000 kr. Lilleaker Lions vil bevilge et betydelig beløp til hjelpearbeidet.

HJELP OSS Å HJELPE UKRAINA!