Hils på Hedda!

Publisert av Einar Eriksen den 03.12.20.

Hedda skal bli førerhund. Den er nå utplassert hos en forvert et år før den skal få opptrening ved Lions Førerhundskole. Lilleaker Lions gir hvert år et betydelig bidrag til skolen av innsamlede midler. Denne hunden har fått navnet Lilleaker Hedda. Skolen er et av Lions Norges flaggskip. Hunder levert fra Lions Førerhundskole holder en høy standard.

Skolen har opp gjennom årene levert over 550 hunder. Normalt har skolen utdannet og levert cirka 12 hunder i året, hvilket utgjør omtrent 1/3 av det årlige behovet i Norge. Skolen har i dag 4 faste instruktører samt 1 treneraspirant. I tillegg til det å gi hunder og brukere nødvendig opplæring, skal disse også følge opp brukerne med jevnlige besøk på deres hjemsteder de første par årene etter at de har fått hund. Tidligere i år fikk vi en annen hund oppkalt etter klubben, nemlig Lilleaker Bondi. Dessverre viste det seg at Bondi ikke hadde de egenskaper som kreves av en førerhund.

Som klubb kommer vi derfor til å følge med videre i Heddas liv.

Les mer på http://www.lionsforerhundskole.no/