La barn leve i fred

Publisert av Einar Eriksen den 18.10.23.

Harald Nesset som er klubbens primus motor for planlegging og gjennomføring av konserten, ønsket velkommen. Han introduserte de musikalske innslagene og oppfordret til å støtte TV-aksjonen.

Lilleaker Lions takker alle som var bidro til at det ble en fin musikalsk hyggestund i kirken. Konserten startet med musikk av vårt lokale korps Bestum Stasmusikk, som gladelig stiller opp og bidrar under denne meningsfylte begivenheten.

Deretter hadde Sigurd Johns fra Redd Barna en appell og fortalte om hvor og hvordan pengene skal brukes. Hjelpen skal gå til barn som er rammet av krig og konflikter. Det skal gi barn mulighet til å leke og lære å leve i fred. Barn skal få være barn!

Enhver krig er en krig mot barn, og aldri har så mange vært på flukt. Barn blir drevet på flukt, blir rekruttert i væpnede konflikter, skadet fysisk og mentalt, blir skilt fra familien, får ikke skolegang…. Pengene skal brukes til Redd Barna prosjekter i Ukraina, Bangladesh, Sør-Sudan, Den demokratiske republikken Kongo og Norge.

Hagebykoret har også i flere år stilt opp og støttet konserten. Koret har flere medlemmer fra Lilleaker.

Det er ikke lenge siden Lilleaker Janitsjar stilte opp og var med å bidra til at vårt årlige andeløp i Lysakerelva ble en suksess. Vi setter pris på det gode samarbeidet.

Mathias Kråkenes avsluttet med kraftfullt spill på kirkens orgel. Kråkenes er også vikarorganist i Ullern kirke.