Lions Tulipanaksjon 2022

Publisert av Einar Eriksen den 26.04.22.

Vi vil ha stand på CC Vest lørdag 30. april i forbindelse med Lions årlige innsamlingsaksjon til inntekt for forebyggende arbeid blant barn og unge. Hvis du støtter formålet med 100 kr, får du en bukett tulipaner.

Motto for aksjonen er at «DET ER BEDRE Å BYGGE BARN ENN REPARERE VOKSNE». Din støtte er med på å finansiere Lions undervisningsprogram «MITT VALG» som er skreddersydd for å styrke barns sosiale kompetanse.

Bjørn Terje Hauge, tidligere lærer og rektor ved Lilleaker skole, er ansvarlig for MITT VALG i Lilleaker Lions. Han leder klubbens arbeid med å fremme kunnskap om programmet ved skoler og barnehager i bydelen, og han gir følgende stikkord for hva programmet er:

• MITT VALG er et Lions-program
  • MITT VALG er et digitalt program utviklet for bruk i barnehagen, skolen og idretten
  • Programmet er laget for å fremme barnas og de unges sosiale og emosjonelle læring og kompetanse
  • Programmet er bygget opp med undervisningsøkter tilpasset de ulike alderstrinn
  • Programmet gir ideer til aktiviteter hvor barn og unge kan øve på:
    • Bygge vennskap
    • Håndtere tanker og følelser
    • Sette grenser for seg selv
    • Respektere andres grenser

Aktivitetene har som mål å gi barn og unge økt livsmestring og en god psykisk helse.