Lions fredsplakatkonkurranse 2021

Publisert av Einar Eriksen den 22.11.21. Oppdatert 25.11.21.

Den årlige fredsplakatkonkurransen er et internasjonalt samarbeid mellom FN og Lions Clubs International. Barn i alderen 11 til 13 år deltar, og på verdensbasis blir det laget ca. 450.000 tegninger. Tema for 2021 er "We are all connected" som på norsk blir "Vi er alle knyttet sammen". Målet med konkurransen er å oppmuntre til refleksjon og kreativitet rundt fredstanken.

Lilleaker Lions er ansvarlig for gjennomføringen av konkurransen i vår bydel, og elever fra Bestum skole, Lilleaker skole og Montessori Lyse skole har deltatt. Tegninger fra de tre skolene er stilt ut på Stoppestedet fra 22. til 26. november. Stikk innom og ta en titt på de fine tegningene. Plakaten på bildet er vinnertegningen fra Montessoriskolen. Ca 200 skoler i Norge deltar i konkurransen. Den beste tegningen fra vår bydel er med å konkurrere om å bli valgt som beste tegning i Norge som igjen er med å konkurrere om å bli best i verden. Vinneren blir gjest i FNs hovedkvarter på selve FN-dagen.

Bildene nedenfor viser vinnertegningene fra hhv Lilleaker og Bestum skole.

Se artikkel i Akersposten.no https://akersposten.no/nyheter/de-er-sa-flinke-til-a-tegne/19.7628